یزدفردا "عباسى: علت اين كه طرح تحول اقتصادى در جامعه ما توسط دولت به طور جدى پيگيرى‌ مى‌شود، اين است كه يارانه‌هايمان به خوبي توزيع نمي‌شوند


وزير تعاون در جلسه شوراي اداري شهرستان طبس به بيان سياست‌هاي دولت در بخش اقتصاد اشاره و به طور مشروح به اهميت طرح تحول اقتصادي در جامعه پرداخت.


به گزارش  ايسنا، دكتر محمد عباسي در اين جلسه اظهار كرد: اين كه طرح تحول اقتصادي در جامعه ما توسط دولت به طور جدي پيگيري‌ مي‌شود، براي اين است كه يارانه‌هايمان به خوبي توزيع نمي‌شوند.


وي افزود: با روش فعلي مناطق محروم در جهت بهبود زيرساخت‌هاي اساسي، سال‌ها بايد عقب بمانند و نتيجه تلاش‌ها و زحمات آنها در مناطق برخوردار هزينه شود.


دكتر عباسي از دولت نهم و در راس آن دكتر احمدي‌نژاد به عنوان قافله سالار برجسته‌اي از آرمان امام و خط ولايت و الگوي خدمت و خدمتگزاري و خدمت‌رساني نام برد و افزود: كاركنان دولت هم به عنوان بخشي از دولت بايد خودشان را براي خدمت و كار و تلاش بيشتر آماده كنند.


وي افزود: تنها داشتن منابع اقتصادي در مناطق ثروت به حساب نمي‌آيد بلكه فكر، تلاش و ايده‌هاي بلند و كوشش‌هاي وافر در توسعه يافتگي و پيشرفت مناطق نقش موثرتري دارد.


عباسي به توفيقات دولت در بخش مسكن و مهارگري آن اشاره و بيان كرد: مسكن از دغدغه‌هاي مهم مردم ما است در گذشته در بيشتر مناطق مردم بيش از نيمي از درآمد خود را براي ساخت مسكن هزينه مي‌كردند كه با تمهيدات و برنامه‌هاي دولت و مسئولان مسكن، همچنين طرح مسكن مهر، جلو گراني مسكن گرفته شده است.


وزير تعاون اعلام كرد: دو ميليون نفر در كشور در قالب طرح مسكن مهر توسط وزارت تعاون ثبت‌نام شده‌اند كه در آينده صاحب مسكن خواهند شد.


شايان ذكر است؛ دكتر عباسي به عنوان نماينده تام‌الاختيار دولت در سفر به استان يزد در شهرستان طبس روز گذشته در بدو ورود به شهرستان بر گلزار شهداي شهرستان و آستان مقدس حضرت حسين‌بن موسي‌الكاظم (ع) برادر گرامي امام رضا(ع) حضور يافت و سپس بعد از نماز مغرب و عشا در آن محل، در جمع اقشار مختلف مردم طبس به بيان اهداف دولت در سفرهاي استاني پرداخت.


وي گفت: ديدار با مردم و پيگيري مصوبات دور اول و شنيدن مواردي كه منطقه را در مسير توسعه هدايت كند همچنين شناخت استعدادهاي اقتصادي و ظرفيت‌هايي كه مي‌تواند در آينده ايجاد شود از جمله اهداف سفرهاي استاني مي‌شود.


لازم به ذكر است؛ از مجموع بيش از 200 مصوبه استاني دور اول، بالغ بر 50 مصوبه آن مستقيم و يا به نوعي در ارتباط با طبس بوده است كه بنا به اعلان مسوولين اين مصوبات حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا